مقاله

نورپردازی و 6 نکته برای گرفتن عکس در خانه

پسری در حال عکاسی در خانه

عکاسی یکی از حرفه های تخصصی است که نیاز به مطالعه و کسب دانش مورد نیاز خود را دارد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژ و وجود ابزار های عکاسی قوی و تقریبا حرفه ای در دسترس همگان مانند دوربین های قوی گوشی های مبایل باعث شده تا هر کسی به سراغ این کار بیاید. چرا که اولین قدم یعنی داشتن دوربین مناسب را برداشته و آن را در اختیار دارد. ولی نورپردازی را هم باید جدی گرفت.

اما برای گرفتن یک عکس خوب تنها داشتن ابزار مناسب عکاسی کافی نیست. بلکه باید اطلاعاتی در رابطه با نورپردازی و کارد های عکاسی فوکوس تصویر و… را هم بدانیم.

6 نکته مهم در نورپردازی

در این مقاله ما قصد داریم 6 نکته مهم نورپردازی برای گرفتن عکس های با کیفیت را در خانه برایشما بیان کنیم که به گرفتن تصاویر یادگاری زیبا به شما کمک زیادی می کند.

میز کار و دوربین و مرد

2- از نور طبیعی غافل نشوید

نور طبیعی روز که شامل تمام رنگ های نوری است و یکی از کامل ترین نورهای موجود است می تواند بهترین کمک را به شما کند. نوری که از پنجره ها وارد خانه می شود می تواند بهترین نور برای عکاسی در منزل باشد. پس سعی کنید در نزدیکی پنجره ها عکس بگیرید.

برای واضح بودن چهره همیشه روبه پنجره باستید تا چهره شما بهترن نور را به خود جذب کند. برای جلوگیری از ورود پرتوهای تیز نوری و داشتن نور ملایم با پرده ها نور را کنترل کنید.

3- چراغ ها را خاموش کنید

وقتی از نور طبیعی همراه با نور مصنوعی استفاده می کنید به سختی می توان وایت بالانس یا تراز سفیدی عکس را تنظیم کرد.

وایت بالانس یا تراز سفیدی معیاری برای میزان سردی و گرمی رنگ‌­های عکسی است که توسط دوربین ما گرفته می­‌شود و ما می‌­توانیم آن را بر حسب نیاز و خلاقیت­مان توسط تنظیمات موجود در دوربین، تنظیم کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ” وایت بالانس یا تراز سفیدی چیست؟ ” را مطالعه کنید.

3- تنها از بک منبع نوری استفاده کنید

یا منبع نور طبیعی یا منبع نور مصنوعی به تنهایی. اگر نور روز که از پنجره ها به داخل وارد می شود کافی نیست. پرده ها را بکشید و تنها از نور چراغ ها استفاده کنید.

4- اگر منبع نوری مصنوعی شما چراغ سقفی است بهتر است در زیر آن نایستید چراکه سایه ابروها روی چشم خواهد افتاد . به همین دلیل بهتر است چند قدم عقب تر از چراغ بایستید و صورت خود را کمی به سمت بالا بگیرید تا نور تمام بخش های صورت شما را روشن کند.

همیشه زاویه تابش نور باید از سمت پشت دوربین باشد. بنا بر این اگر از چراغ دیواری استفاده می کنید رو به چراغ بایستید و از خود عکس بگیرید. البته دقت داشته باشید که باید فاصله مناسبی از چراغ داشته باشید که سایه دربین روی صورتشما نباشد.

برای ثبت عکس یادگاری و یا پرتره منبع نوری به هیچ وجه نباید در پشت سر باشد همیشه رو به منبع نوری باسیتید

دختری در حال عکاسی

6- تا زمانی که می توانید از نور چراغ های سقفی و دیواری استفاده کنید و تا حد امکان از نور فلش دوربین استفاده نکنید. اگر مجبور به استفاده از نور فلش شدید فضا باید با منبع نوری دیگری که قوی است روشن شده باشد.

با رعایت نکات بالا به سادگس میتوانید یک عکس یادگاری زیبا در خانه داشته باشید.

انواع چراغ های سقفی و دیواری و چراغ های با نور مترکز را در سایت تابش24 مشاهده کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید. برای عضویت در پیج اینستاگرام ما روی لینک اینستاگرام تابش24 کلیک کنید.