مقاله

هر آنچه که باید از اصول نورپردازی نما بدانیم:

چراغ جت لایت برای نمای ساختمان

با توجه به اینکه نورپردازی خود یک دانش حرفه ای است که نیازمند تجربه و آشنایی با اصول نورپردازی است اما اغلب ساختمان ها یک نیروی متخصص جدا برای تامین نمای نوری ساختمان استخدام نمی کنند. به همین دلیل این مقاله می تواند به شما را در انجام نورپردازی ساختمان تان کمک کند.

نمای ساختمان ها در روز به خوبی دیده می شوند اما بدیهی است که در شب به علت تاریکی به سادگی قابل مشاهده نیستند. برای حل این مشکل از نورپردازی نما استفاده می کنند. این نورپردازی اگر به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود می تواند تاثیری مستقیم در جذابیت نما ساختمان شما داشته باشد.

در این مقاله تعدادی از نگاتی که باید در نورپردازی ساختمان ها را رعایت کنید برای شما تشریح کردیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دکور نمای ساختمان با چراغ نمای دو طرفه

شدت نور:

نور نمای ساختمان باید به شکل و حالتی ملایم باشد که چشم بیننده را اذیت نکند. این مفهوم از این جهت است در شب نیاز به وجود نورهای تند و تیز وجود ندارد چرا که کمترین نور به دلیل تاریکی محیط به سادگی به چشم می آید. علاوه بر این نور های شدید سبب ایجاد سایه هایی روی قسمت های دیگر ساختمان می شود که در نهایت روی ظاهر کلی ساختمان شما اثر می گذارد.

اما باید توجه داشت که نور کم هم باعث کم جلوخ بودن نما و اگر زیاد باشد علاوه برد ایجاد آلودگی نوری موجب نمایان شدن عیب و ایرادهای نمای ساختمان می شود.. در نتیجه بهتر است از نور هایی استفاده شود که شدت متعادلی دارند.

شدت نور ملایم جلوه ساختمان را حفظ می کند و زیبایی خوشایندی را به آن می بخشد.

رنگ نورپردازی

برای انتخاب رنگ نورپردازی باید به رنگ مصالح به کار رفته در ساختمان توجه کرد. با توجه به رنگ مصالح می توان تعیین کرد که از چه رنگ نوری مهتابی یا آفتابی یا رنگی استفاده کرد.

نیازی که رنگ نوری دقیقا همرنگ مصالح به کار فته باشد ولی باید در یک طیف رنگی قرار داشته باشند تا هارمونی زیبایی را در نمای نهایی ساختمان به وجود بیاورد

جهت نور

یکی از مهم ترین مسائل در نورپردازی تعیین جهت نور است. جهت نورپردازی باید به شکلی باشد که تمام نمای ساختمان را در مسیر تابش خود روشن کند. و البته باید جهت نوری به گونه ای باشد که نور از پنجره ها به داخل تابش نکند که سبب اذیت و آزار ساکنین شود.

نور پردازی نمای ساختمان

در تعیین جهت نوری باید به سایه های تشکیل شده از این نور بیشتر از خود نور توجه کرد. چرا که نورها و سایه ها در کنار هم می توانند نمایی زیبا را به ارمغان آورد.

نکته آخری که لازم است در اصول نورپردازی ساختمان بدانید این است که منبع نوری باید به شکلی در نمای ساختمان قرار بگیرد که از نظر ها مخفی باشد.

برای طراحی نمای ساختمان از چراغ های مختلفی استفاده می شود که  یکی از این چراغ ها چراغ های وال واشر می باشد. این چراغ ها در رنگ های مختلف و توان های نوری متفاوت در سایت ما موجود می باشد. برای دیدن نمونه های “چراغ های والواشر” بر روی لینک کلیک کنید.

نوع دیگری از چراغ های نمای ساختمان چراغ های جت لایت است این چراغ ها در انواع رنگ های مختلف موجود است که نور را به صورت خطی به دیواره ساختمان تابش می کند.

نورپردازی نمای ساختمان با جت لایت

برای دیدن انواع چراغ های “جت لایت ” بر روی لینک نام آن کلیک نمایید.