دانستنی ها

نورپردازی اتاق خواب با لامپ های دکوری

نورپردازی یکی از اصول بسیار مهم در طراحی فضاهای مختلف خانه از جمله اتاق خواب می باشد، از این رو اگر به فروشگاه های فروش انواع لامپ روشنایی مراجعه کنید با تنوعی از طرح ها و مدل ها رو به رو خواهید شد. امروزه لامپ های آویز طرفداران بسیاری به خود جذب نموده و به محبوب ترین وسایل نورپردازی در اتاق خواب تبدیل شده اند. لامپ های آویز نه تنها زیبایی بی نظیری به اتاق خواب می بخشند بلکه وظایف دیگری نیز به عهده دارند. این وسایل روشنایی از بالا برای مطالعه و استراحت نور کافی فراهم می کنند و با نصب آن ها دیگر نیازی به لامپ های رومیزی نیست. علاوه بر آن فضای کافی برای قرار دادن میزهای پاتختی در اتاق فراهم می شود و شما می توانید اتاق خواب خود را با آن ها مزین کنید. نصب چراغ های آویز بالای پاتختی ایده جدیدی نیست زیرا این روش نورپردازی اولین بار در سال ۱۹۶۰ استفاده شد. در حال حاضر چراغ های آویزان کنار تخت خواب در مدل های مختلف به بازار عرضه می شوند و شما می توانید مدل مورد پسند خود را انتخاب کنید.

دلیل اینکه لامپ های آویز این روزها به وفور استفاده می شوند به شرح زیر است:

قوانین مینیمالیسم

نیاز ما به فضاهای ساده و دور از هرج و مرج در دنیای مدرن امروز بیش از پیش حس می شود. از این رو حذف لامپ های رومیزی و آباژورها می تواند کمک شایانی به  خلوت نشان دادن فضا کند.

برجسته نشان سبک طراحی

چراغ های آویز کنار تخت خواب این روزها در سبک های مختلف طراحی داخلی دیده می شوند و بسیار رایج شده اند. در واقع حضور آن ها نوع سبک دکوراسیون را برجسته تر نشان می دهد.

قابلیت استفاده در خانه اجاره ای

این نوع چراغ ها را می توان در خانه های اجاره ای نیز نصب کرد زیرا نصب آن ها نیاز به سیم کشی خاص ندارد و به آسانی صورت می گیرد.

آویز نمودن چراغ های تزئینی در بالای تخت خواب زیبایی دکوراسیون اتاق خواب را در مقایسه با قرار دادن آباژور روی پاتختی برجسته تر نشان می دهد. امروزه در طراحی داخلی مدرن این شیوه نورپردازی رایج تر از استفاده از لامپ های رومیزی است. اگر تصمیم گرفتید چه نوع چراغی برای بالای تخت خواب شما مناسب است و سایز آن را انتخاب نمودید، وقت آن رسیده که مدل دلخواه خود را انتخاب نمائید. اگر چراغی را پسندیده اید حساسیت به خرج نداده و نگران نباشید زیرا در هر صورت این نوع چراغ ها با مدل های بی نظیر خود زیبایی و روشنایی را برای اتاق خواب به ارمغان می آورند. اگر تخت خواب خود را به درستی انتخاب کنید مسلماً می توانید چراغ آویزی که با آن همخوانی داشته باشد را نصب کنید. در این نوشته از ساختمانچی ایده های مختلف انتخاب چراغ آویز را به شما معرفی می کنیم تا با آگاهی از آن ها انتخابی راحت داشته باشید.

زیبایی هندسی لامپ آویز

خطوط منظم و اشکال هندسی این روزها مورد استقبال افراد با سلیقه های مختلف قرار می گیرند. هنگامی که می خواهید فضا را روشن کنید المان های روشنایی با اشکال مختلف هندسی بسیار حیرت آور خواهند بود. این اشکال با انواع دکوراسیون به سبک معاصر، روستیک و مدرن میانه همخوانی پیدا کرده و آن ها را زیباتر نشان می دهند.

لامپ حبابی مزین شده با نوار طلایی رنگ

اگر هدف از خرید لامپ آویز نشان دادن آن به عنوان نقطه کانونی است، بنابراین بهتر است به دنبال طرحی خاص بگردید. اگر این چراغ ها کانون توجه در دکوراسیون اتاق خواب شما هستند باید انتخاب خود را خاص تر و شگفت انگیزتر صورت دهید.

لامپ کنار تخت متحرک

لامپ های روشنایی که در کنار تخت خواب قرار می گیرند را به راحتی می توان در هر نوع اتاق خواب قرار داد زیرا آن ها اشکال و خطوط بسیار ساده ای دارند و با هر فضایی تطبیق پذیر هستند. دکوراسیون معاصر اتاق خواب خود را با تخت خواب ساده، پاتختی های شناور و روتختی تک رنگ تکمیل کنید.

لامپ آویز کریستالی

گاهی اوقات تمام نیازهای یک اتاق خواب تنها به یک روشنایی محدود خلاصه می شود. یک جفت چراغ کریستال به اتاق خواب شما جذابیت و درخشش فوق العاده ای می بخشد. این چراغ ها در رنگ های مختلف به بازار عرضه می شوند و می توانید آن ها را متناسب با چیدمان تخت خواب خود خریداری نمائید.

لامپ سنتی

اگر می خواهید لطافت و نرمی نورپردازی را در فضای اتاق خواب به نمایش بگذارید، لامپ شیشه ای مات بهترین گزینه بدین منظور می باشد. اگر زمانی نیاز به نور بیشتر داشتید تنها کافیست حباب لامپ را تعویض نمائید. اگر قصد خرید لامپ آویز دارید، مطمئن شوید کدام حباب با دکوراسیون اتاق خواب همخوانی بیشتری دارد و نور مورد نیاز شما را به چه میزان فراهم می نماید.

لامپ بوهمیایی

اگر اتاق خواب خود را با سبک بوهمیایی طراحی نموده اید، لامپ بوهمیایی بهترین انتخاب می باشد. سعی کنید لامپی را انتخاب کنید که از متریال های طبیعی مانند چوب، فلز و خیزران با الگوهای پیچیده ساخته شده باشد. یک لامپ بوهمیایی که با ریسمان و زنجیر طراحی شده می تواند زیبایی فضای اتاق شما را دوچندان نماید.

لامپ روستیک

شما می توانید زیبایی اتاق خواب خود را با لامپ آویز چوبی به نمایش بگذارید. استفاده از متریال ها و اشکال طبیعی در دنیای مدرن امروز بسیار رایج شده و افراد بسیاری به آن ها علاقمند شده اند. چوب و فلزهای روستیک که دور تا دور لامپ حبابی معمولی قرار می گیرند، سبکی بی نظیر را به تصویر می کشند.